Наливаич,
мммм. век живи век учись.
Наливаич,
мммм. век живи век учись.
не мычи, пост подправь
да былоб чему, просто там так, где-то по другому.
+79267255274(вопросы можно задать в Telegram, его смотрит админ и все механики ) Веломастерская Xlab
Наливаич,
принято, шеф! исправил.
Как понять, работает ли брейн на велосипеде? Аморт установлен. Прокатится возможности нет, только в статике.
Брейн 2008г.
---------- Добавлено в 14:56 ---------- Предыдущее сообщение было в 14:54 ----------
И пара вопросов:
1 - Сипящие звуки при сжатии и разжатии аморта (весьма громкие) - это норма?
2 - При отскоке стучит в конце хода, как при отсутствии негативки - так оно и работает?
---------- Добавлено в 14:57 ---------- Предыдущее сообщение было в 14:56 ----------
Масло залито 2,5W Motul.
Сергей12345, https://www.youtube.com/watch?v=ns76kFy14ZM так и проверяй.закрутил нажал, если не продавливается сверху - стукнул, если сработал - значит работает. если что-то из вышеперечисленного пошло не так - значит не работает. Сипелки и перделки не показатель, но думаю ТО провести стоит
EPIC SHOCK OIL RE-FILL METHOD:
FOR THOSE WITH OUT VACUUM FILLER
1. Dismantled the shock and replaced all the seals etc and reassembled
the main shaft and damper piston and bearing housing
Also the brain unit ( Brass plunger / shaft valving )
2. Fill the shock body with oil to the top ( small countersunk screw is fitted in bottom )
Push damper piston and bearing housing into body that is full of oil and screw on the bearing
housing. Keep it upright and slightly tilted (so the hole where the brain reservoir screws on is
tilted up, now compress the shock slowly until oil comes out of the reservoir hole ( you will get
some small amount of air bubbles so you will need to continue until oil pure. Now put the
damper body unit aside with reservoir hole up and on an angle so that the reservoir hole does bit
drain the oil out ( keeping the body full of oil is very important).
Stage two : Working only with IFP reservoir and brass valve assembly.
is still set aside... we will get to this later.
Note: the damper body
3. Insert IFP into reservoir body and leave it in place just past threads.
4. Now fill the reservoir body ( back side of the newly push in IFP).
5. Now holding the reservoir so that the open end with oil is up ( or else it would pour out )
thread in the brass valve assembly. (some oil will flow out as you screw it on)
6.Now you can push the IFP into the reservoir a little further (aprox 12mm) some air
bubbles will bleed from the reservoir as you push in this is normal.
7.Put a small smear of grease over the top ( shock end of reservoir threads to help stop oil loss as
you screw the unit into the shock body unit)
8.Now screw reservoir onto shock unit.
9. Now clamp the shock eyelet end (rebound adjuster side) into your soft jaw vice so that
that the body end is up (vertical).
10. Remove the small countersunk screw in end of damper body and put screw and o-ring
aside. Pour a little oil into the thread area and slowly move damper shaft in out very slow
or oil will spurt out. This helps to bleed more small air bubbles out.
11. Now set the IFP setting to 1.105".
12. Pull the damper shaft fully out ( extended position) Keep an eye on the oil level in the
hole.. make sure you do not pull air in.
13. Re-install the small countersunk screw and then pour out the excess oil
14. Install end cap for IFP .. put in a new filler pellet/ torque pellet screw and fill and fill with
nitrogen to 200 PSI.
15. Install air sleeve unit
Подскажите пожалуйста. Шток аммортизатора стал сухим. Можно ли долить масло через отверстие для нипеля для накачки воздуха при выкрученном нипеле? Чего и сколько лить?
Амморт недавно был в сервисе, должен быть чистым, раньше шток смазывался нормально, видно смазки мало залили. Так чего лить то и сколько ?
Эту тему просматривают: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)